Referat fra årsmøte 2014

Last ned pdf av Referat årsmøte SHS 24.04.2014

7 responses to “Referat fra årsmøte 2014

1. Henning Madsen

En kommentar til innlegg av Maj Hagen per 13.06.2014.

Årsmøtet er det høyeste organ etter den gjeldende sameieavtalen og der er reglene for stemmegivning på årsmøtet hjemlet. Det regner jeg du som tidligere styremedlem er kjent med. Skulle man lage andre regler må det vedtas med 2/3 flertall. Gjennomføring og avstemming har fulgt gjeldende regler. Du stiller spørsmål om manglende demokrati ? Jeg synes dine påstander om mangel av slikt er ytterst urimelige. Jeg vil sterkt anbefale deg å møte på årsmøte.

Du stiller videre enkelte spørsmål jeg skal prøve å besvare.

Gjeldende serviceavtale ble inngående presentert på årsmøtet. Det er gjort en kritisk gjennomgang av alle oppgaver og de er kostnadsspesifisert og ansvarsplassert. Den vil bli lagt ut på nettet med det første.

Videre er du ikke fornøyd med vedlikehold av vegetasjon, terrasser og asfalt. Vedlikeholdsoppgaver jobber vi kontinuerlig med, men vi har som kjent lagt en omfattende oppussing bak oss. Budsjett og kapasitet setter alltid noen rammer.

Du benytter avslutningsvis din autoritet som tidligere styremedlem til å postulere ; Vi elsker Tjøme, Havna og hytten vår men ting må gå riktig for seg ellers blir det som «bukken og havresekken». Det er en påstand som er tung å svelge fra et styremedlem bare 2 år tilbake. Som styremedlem de 2 siste år og sittende formann skal holde meg for god til dele ut karakterer, men kan forsikre at de 2 siste års styre samt gjeldende styre har det største fokus på at ting skal gå rett for seg.

Henning Madsen
    Formann

2. Hei styret vårt!
    Jeg ønsket å skrive mail til medlemmene i styret vårt, det klarte jeg ikke. Det var kun mulig å nå Åse og Per Otto. Jeg er på fornavn med disse, da jeg selv har sittet i styret. Jeg/vi var ikke tilstede under årsmøtet i år, men, det skurrer litt for meg når avstemning vedrørende utleie av hyttene VÅRE avgjøres i Oslo. Håndballforbundet og hotellet er selvfølgelig tilstede, mange av de andre andelseierne gir kanskje blaffen/skjønner ikke hva som skjer? Vi får i dag 250,-, to-hundrede-og-femti-kroner pr. døgn for å leie ut «en luksussuite». Dette er for dumt……Men jeg/vi var jo litt dumme selv som ikke møtte opp på årsmøtet, men vi bor i Oslo…det gjør kanskje ikke du? Når jeg leser referatet og stemmene er 93 mot 7, er det noe poeng med et valg da? Er dette demokrati, er det lovlig? Jeg er ikke jurist. Kanskje løsningen er at hver andelseier har en stemme, uansett hvor mange andeler de innehar. Men dette forslaget vil vel ikke hotellet og håndballforbundet godkjenne…..Så er det serviceavtalen, den vil vi se. Vår terrasse råtner på rot. Den var ny for få år siden. Den skulle vært vasket/beiset jevnlig av hotellet, det er ikke gjort. Gang/kjøreveier smuldrer opp, asfalten må fikses. Dette er hotellets jobb, vi leier tomten. Vegetasjonen vedlikeholdes på en ikke spesielt god måte, dette gjelder særlig på den øvre delen av området. Hekker vedlikeholdes ikke og trær som det er vedtatt i styret å kappe er ikke gjennomført. Jeg vil gjerne ha svar fra styret på mine spørsmål. Vi elsker Tjøme, Havna og hytten vår men ting må gå riktig for seg, ellers blir det som «bukken og havresekken».
    God helg fra Maj Hagen, eier av hytte 21 og tidligere styremedlem.

• Astrid Sandvik

Hei.
      Hyggelig at andre andelseiere også reagerer på denne urimeligheten. Hvorfor er man så servil overfor Håndballforbundet og hotellet ? Er det konfliktskyhet. Det kan jo kanskje bli et «oppgjør», men det er verdt det.
      Mvh Astrid Sandvik

3. Kristin B. Valle

Hei. Kan ikke se at presentasjon av ny serviceavtale ligger som vedlegg til referatet. Årsberetning og renskap er heller ikke gjort tilgjengelig noe sted.

4. Astrid Sandvik

Vil gjerne vite om det er mange ordinære andelseirer blant de 92 som stemte imot på forslag 11 eller kun hotellets andeler.
    Mvh Astrid Sandvik

• Henning Madsen

Hotellet forholdt seg passive under avstemmingen. Det var Håndballforbundets 75 stemmer som utgjorde majoriteten av de 92 som stemte i mot forslaget. Fratrukket disse 75 stemmene utgjorde fortsatt «ordinære andelseiere» over 2/3 av avgitte stemmer i mot forslaget. Dette til informasjon.
      Henning Madsen, møteleder